Recent Submissions 

  1. Urban Stories Lecture Course 

    Klumpner, Hubert; Salva Rocha Franco, Fernando Tulio (2024)
    The majority of the urban dewllers will belong to the urban poor, people who are dwellers of underprivileged, impoverished slum areas of cities in the Global South. These processes illustrate a need for urban designers to rethink the fact that our profession mostly ignored how the majority of human beings live. For decades, the focus has rested comfortably on the global north; designers’ books, magazines, and projects have mostly gazed ...
    Educational Material
  2. Output Report: Central Park Brasilândia 

    Klumpner, Hubert; Rabaça Figueiredo, Diogo; Konjičanin, Melika; et al. (2024)
    How can the de-industrialization of the neighborhood, Brasilândia, provide an opportunity to design a new centrality? How can we transform an abandoned mine into a central park? How can this prototype be evaluated and upscaled into a city-scale green system? São Paulo, the second-largest city in the Western Hemisphere, is known for its diverse social, environmental, governmental, and architectonic inequalities. Socially, Brasilândia is a ...
    Educational Material
  3. GenAI’ze your classroom 

    Sudau, Manuel; Paschke, Melanie; Mihálka, Réka (2024)
    With the release of ChatGPT-3 in fall 2022 (OpenAI, 2022), technological developments in the field of artificial intelligence have posed a major challenge for the higher education landscape. Generative AI (GenAI) and the new AI-based tools such as Microsoft Copilot, GitHub Copilot, ChatGPT, Google Gemini, Wolfram Alpha and many more are here to stay. Their emergence and widespread availability are creating benefits and obstacles to teaching ...
    Educational Material
  4. Assessing the Potential of AI for Scientific Writing at ETH Zurich: Recommendations and Findings 

    Mihálka, Réka; Sudau, Manuel; Paschke, Melanie (2024)
    Educational Material
  5. Kurzportraits Baumarten 

    Rudow, Andreas (2024)
    Educational Material
  6. Dendrologie Artenportraits 

    Rudow, Andreas (2024)
    Morphologische und ökologische Eigenschaften der Gehölzarten Mitteleuropas
    Educational Material
  7. «Biotinkering: Materialwunder. Kreative und Digitale Making-Ideen für Kinder und Jugendliche.» 

    Dahinden, Manuela; Smigielska, Maria; Kiser, Beatrice; et al. (2024)
    Material(wunder) legt den Schwerpunkt auf die Kombination von Biologie und Design, auf die Erforschung neuer Biokunststoffe sowie auf Re- und Upcycling. Es werden Ideen und Anleitungen für Aktivitäten mit Pflanzenmaterialien, 3D-Drucker und Lasercutter vorgestellt. Die BioTinkering-Magazine unterstützen informatisches Denken, kreatives Gestalten und nachhaltiges Handeln. Jedes Magazin umfasst 10 bis 15 Module, die in Tagesworkshops oder ...
    Educational Material
  8. Teaching Collection: Exercises and hands-on examples for ethical use of generative AI 

    Paschke, Melanie; Petterson, Alexander; Mihálka, Réka; et al. (2024)
    This collection of excercises is especially targeted to lecturers that want to teach their students to use generative AI in a responsible way with a special focus on responsible prompting.
    Educational Material
  9. Ethical Prompting for Generative AI 

    Pettersson, Alexander; Paschke, Melanie (2024)
    This prompting guide builds on a user-centric version of the typically developer oriented FATE, Fairness, Accountability, Transparency, and Ethicality framework. The aim of the guide is to provide educators and students with practical examples of responsible use of generative AI technologies for image and text purposes.
    Educational Material
  10. Mein Teller 2050. Lerneinheit zur nachhaltigen und gesunden Ernährung nach der Planetary Health Diet 

    Paschke, Melanie; Vrdoljak, Dubravka (2024)
    Die Lerneinheit « Nachhaltige Ernährung – mein Teller 2050 » wird vom Zurich- Basel Plant Science Center der ETH Zürich und der Universitäten Zürich und Basel angeboten. Die Lernenden erkennen, welche Nahrungsmittel auf ihrem Teller im Zusammenhang mit der Planetary Health Diet ( PHD ) liegen werden. Sie setzen sich mit der Frage auseinander, wie ihr Teller zusammengesetzt sein muss, damit sie mit ihrer Ernährung innerhalb der planetaren ...
    Educational Material
  11. Mein Teller 2050. Lerneinheit zur nachhaltigen und gesunden Ernährung nach der Planetary Health Diet 

    Paschke, Melanie; Vrdoljak, Dubravka (2024)
    Educational Material
  12. Mein Teller 2050. Lerneinheit zur nachhaltigen und gesunden Ernährung nach der Planetary Health Diet 

    Vrdoljak, Dubravka; Paschke, Melanie (2024)
    Die Lerneinheit « Nachhaltige Ernährung – mein Teller 2050 » wird vom Zurich- Basel Plant Science Center der ETH Zürich und der Universitäten Zürich und Basel angeboten. Die Schülerinnen und Schüler ( SuS ) erkennen, welche Nahrungsmittel auf ihrem Teller im Zusammenhang mit der Planetary Health Diet ( PHD ) liegen werden. Sie setzen sich mit der Frage auseinander, wie ihr Teller zusammengesetzt sein muss, damit sie mit ihrer Ernährung ...
    Educational Material
  13. Mein Teller 2050. Lerneinheit zur nachhaltigen und gesunden Ernährung nach der Planetary Health Diet 

    Paschke, Melanie; Vrdoljak, Dubravka (2024)
    Die Lerneinheit « Nachhaltige Ernährung – mein Teller 2050 » wird vom Zurich-Basel Plant Science Center der ETH Zürich und der Universitäten Zürich und Basel angeboten. Die Schülerinnen und Schüler ( SuS ) erkennen, welche Nahrungsmittel auf ihrem Teller im Zusammenhang mit der Planetary Health Diet ( PHD ) liegen werden. Sie setzen sich mit der Frage auseinander, wie ihr Teller zusammengesetzt sein muss, damit sie mit ihrer Ernährung ...
    Educational Material
  14. Cases for Research Integrity: Generative AI 

    Paschke, Melanie; Mihálka, Réka; Sudau, Manuel (2024)
    Generative AI in research has triggered an ethical debate on how it uses might challenge long established codes and practices of research integrity. For example, a survey by Nature (Van Noorden and Perkel, 2023) of 1600 researchers highlighted among others the following topic of concern: Generative AI in research has the potential to introduce mistakes or inaccuracies into research texts, make the detection of fabrication or falsification ...
    Educational Material
  15. Central Park Brasilândia 

    Klumpner, Hubert; Rabaça Figueiredo, Diogo; Jaramillo Quintero, Alejandro; et al. (2024)
    How can the de-industrialization of the neighborhood, Brasilândia, provide an opportunity to design a new centrality? How can we transform an abandoned mine into a central park? How can this prototype be evaluated and upscaled into a city-scale green system? São Paulo, the second-largest city in the Western Hemisphere, is known for its diverse social, environmental, governmental, and architectonic inequalities. Socially, Brasilândia ...
    Educational Material
  16. Bau Kultur Denkmal Schweiz / Culture du Bâti Suisse / Cultura della Construzione Svizzera / Cultura da Construcziun Svizra / Swiss Building Culture Heritage 

    Langenberg, Silke; Professur für Konstruktionserbe und Denkmalpflege ETH Zürich (2023)
    Das Spiel "Bau Kultur Denkmal Schweiz" lädt ein, die vielfältige Baukultur der Schweiz zu entdecken. Das Vermittlungsprojekt richtet sich nicht nur an Architektinnen und Denkmalpfleger, sondern möchte bei einem breiten Publikum Interesse für das Schweizer Konstruktionserbe wecken. Für jeden Kanton wurden ein bis zwei Projekte ausgewählt, die anhand von vier Karten illustriert werden. Dazu gehören jeweils ein kurzer Text, eine bauzeitliche ...
    Educational Material
  17. Agroecological Repair. Transformative Practices for the Zurich Territory 

    Couling, Nancy; Clarke, Alice; Topalović, Milica (2023)
    Educational Material
  18. Flood Risk in Humanitarian Settlements: Compendium of Mitigation Measures 

    Rohling, Bruna; Kostenwein, David; Gairing, Mona; et al. (2023)
    The compendium of flood risk mitigation measures aims to support UNHCR field staff, partners, and other practitioners with an overview of adequate risk mitigation measures against flooding in humanitarian settlements.This compendium supports flood risk mitigation humanitarian settlements by presenting adequate flood risk mitigation measures alongside technical drawings and good practices. It has been developed based on a systematic ...
    Educational Material
  19. Agritopia 

    Topalović, Milica; Hahn, Dorothee; Walter, Jakob; et al. (2023)
    Our first concrete utopia will be an AGRITOPIA. The recurrent focus on agriculture in this studio is not accidental—we believe that the crisis of our imagination is reinforced by the separation of the urban and the rural in our culture, and by continuing to think the future only in terms of urban life disconnected from the land and nature. To imagine a different urban future for Zürich, we will work on agricultural territories that lie ...
    Educational Material

View more