Empirical analysis of mobility behavior in the presence of Pigovian transport pricing
Abstract
This study investigates and analyzes the effect of Pigovian transport pricing in Switzerland, i.e., personalized pricing of all external costs in transport. The project’s core is a virtual transport pricing based on the observed transport behavior of the participants in the experiment. The empirical work of the project was conducted by ETH Zurich, University of Basel, and ZHAW from September 2019 to January 2020. The project was funded by the Swiss Competence Center for Energy Research (SCCER CREST-Mobility Joint Activity), the Swiss Federal Roads Office, and the Swiss Federal Office of Transport. Show more
Die vorliegende Studie untersucht und analysiert die Wirkung eines Pigovian Transport Pricings in der Schweiz, d.h. die personalisierte Bepreisung aller externer Kosten im Verkehr. Der Kern des Projekts ist ein virtuelles Transport Pricing auf der Grundlage des beobachteten Verkehrsverhaltens der Teilnehmer des Experiments. Die empirischen Arbeiten des Projekts wurden von der ETH Zürich, der Universität Basel und der ZHAW von September 2019 bis Januar 2020 durchgeführt. Das Projekt wurde vom Swiss Competence Center for Energy Research (SCCER CREST-Mobility Joint Activity), dem Bundesamt für Strassen und dem Bundesamt für Verkehr finanziert. Show more
La présente étude analyse l’effet d’une tarification pigovienne des transports en Suisse, c’est-à-dire la tarification individualisée de tous les coûts externes des transports. Le cœur de l’étude consiste en une tarification virtuelle du transport, fondée sur le comportement, en termes de déplacements, des participants à l’étude. La partie expérimentale du projet a été effectuée conjointement par l’École polytechnique fédérale de Zurich, l’Université de Bâle et la Haute école des sciences appliquées de Zurich de septembre 2019 à janvier 2020. Le projet a été financé par le Swiss Competence Center for Energy Research (SCCER CREST-Mobility Joint Activity), par l’Office Fédéral des Routes et par l’Office Fédéral des Transports. Show more
Il presente studio analizza l’effetto di una tariffazione pigouviana dei trasporti in Svizzera, ovvero la tariffazione personalizzata di tutti i costi esterni riconducibili al traffico. Lo studio è centrato su una tariffazione virtuale del trasporto che si basa direttamente sui comportamenti dei partecipanti all’esperimento. Svoltesi nel periodo tra settembre 2019 e gennaio 2020, le analisi empiriche per il progetto sono state effettuate dal Politecnico Federale di Zurigo, dall’Università di Basilea e dall’Università di Scienze Applicate di Zurigo. Il progetto è stato finanziato dal Swiss Compentence Center for Energy Research (SCCER CREST-Mobility Joint Activity), dall’Ufficio federale delle strade e dall’Ufficio federale dei trasporti. Show more
Permanent link
https://doi.org/10.3929/ethz-b-000500100Publication status
publishedVolume
Publisher
Bundesamt für Strassen (ASTRA), Eidgenössisches Departement für Umwelt, Verkehr, Energie und Kommunikation (UVEK)Organisational unit
03521 - Axhausen, Kay W. (emeritus) / Axhausen, Kay W. (emeritus)
02655 - Netzwerk Stadt u. Landschaft ARCH u BAUG / Network City and Landscape ARCH and BAUG
Notes
Forschungsprojekt ASTRA 2017/006;
Accessible since 2021-10-04,11 a.m.More
Show all metadata
ETH Bibliography
yes
Altmetrics